DOLAR 46,4627 0.03%
EURO 53,1038 -0.38%
ALTIN 6.254,710,79
BIST 14.729,65-0,03%
BITCOIN 29920380.42228%
Edirne
25°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

Söğütlük

Söğütlük

ABONE OL
4 Mayıs 2026 00:17
Söğütlük
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Ülkemiz topraklarına Lozan Anlaşması’yla kazanılan Karaağaç’a giderken,

O tarihi yol kenarındaki 600 dönüm alan, Edirne’nin nefes aldığı yerdi.

Kentte yaşayanların eskiden ailece piknik sepetleriyle gidip eğlendiği nokta burasıydı.

Orman İşletme Müdürlüğü’nün hizmet vermeye çalıştığı yıllarda, sonrasında kimin aklına geldiyse ihale edilip kiraya vermeye kalktılar.

Dönemin Doğru Yol Partisi İl Başkanı İzzet Arseven, halkın tepkisi üzerine girişimlerde bulundu.

Orman Bakanlığı ihaleyi iptal etti.

Sonrasında bir akşam partililerle yemek yerken Söğütlük ihalesi konusunda çıkan tartışmada kurşunların hedefi oldu ve hayatını kaybetti.

Yıllarca kimse dokunmadı.

Edirne Valisi Nusret Miroğlu döneminde, sonradan Yozgat Valiliği de yapan Abdülkadir Yazıcı koordinatörlüğünde baştan aşağı yenilendi.

Yürüyüş yolları, basket sahaları yapıldı.

Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan görevdeyken belediyeye tahsis edildi.

Ufak tefek rötuşlarla birkaç yıl hizmet verdi.

★★★

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, 2019 yerel seçimleri öncesinde Edirnelilere Söğütlük’ün ‘Millet Bahçesi’ olacağı müjdesini verdi.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı kolları sıvadı.

Çevre Gönüllüleri Derneği, bakanlığın projesini yargıya taşıdı.

Doğal hayatın zarar göreceği yönünde endişeler dile getirildi.

Hukuki süreç tamamlandı.

Ardından bakanlık, bölgenin 420 dönümünü yeşil alan olarak düzenledi.

Söğütlük’te kavak, akağaç, karaağaç, söğüt, ceviz ve yalancı akasya ağaçları bulunuyor.

Edirne Orman İşletme Müdürü Murat Aksoy, ağaçların yaş ortalamasının 80 ile 199 yıl arasında olduğunu söylüyor.

Devrilen ağaçlar vardı, “Neden kaldırılmaz?” diye hep merak ederdim.

Meğer o ağaçlar ve kütükler doğal ortamında kalmalıymış; ormanın kendi kendini yenilemesi için.

Düzenleme çalışmalarında 5 yaşında 2 bin 336 yeni ağaç dikildi.

Gül ve lale gibi çiçeklerle doğal ortam zenginleştirildi.

Gelenler için orman içinde 5 kilometre, nehir kenarında 10 kilometre yürüyüş ve bisiklet yolu yapıldı.

O kadar uzun yolun kenarında nefes almak için mola verildiğinde 64 çeşme de unutulmadı.

Haftanın her günü, özellikle çocuklu ailelerin uğrak yeri oldu.

Güvenliğinden ışıklandırılmasına kadar yoğun ilgi görüyor.

Edirne İl Özel İdaresi tarafından işletiliyor.

Genel Sekreter Batuhan Ciğerci bulduğu her fırsatta sistemi kontrol ediyor.

★★★

Sanıyorsunuz ki Edirne’de yaşayanlar sadece hafta sonu Söğütlük’ün yolunu tutuyor.

Hayır, hafta içi özellikle mesai bitiminden sonra nefes almak isteyenlerin de uğrak yeri oldu.

Bu yoğunluğun getirdiği en büyük sorun otopark.

Mesire alanının içindeki doğal yapıya zarar vermemek için kısıtlı bir alan ayrılmış, yeterli olmuyor.

Gelenler doğal olarak Karaağaç yolu kenarına tek yönlü araçlarını park ediyor.

Trafik Komisyonu bu konuda karar aldı.

Stadyum bölgesinde ciddi trafik yoğunluğu yaratan sorun yıllardır kangren halindeydi.

Karaağaç’a giden yolun tek yönlü olması benim de savunduğum bir çareydi.

Edirne Belediyesi ‘şerhi’ kararını kaldırınca komisyon bu yönde karar aldı.

Uygulama başlayınca anladık ki bölgeye gidiş yönündeki trafik akışı sağlandı.

Fakat bu kez şehre yeni köprü üzerinden dönüş başlayınca trafik Gazimihal Köprüsü noktasında tıkanmaya başladı.

Toplum olarak alışkanlıklarımızdan zor vazgeçiyoruz.

Sürücüler belki de psikolojik olarak Atatürk Bulvarı yönüne giden önlerindeki araçları takip edince kendilerini kuyrukta buluyor.

Edirne dışından gelenleri anladım da, özellikle şehrin yeni yerleşim bölgesinde yaşayanlar için daha kolay alternatif var.

Bağlantı kavşağından otoyola çıkıp Kıyık noktasından trafiğe takılmadan yaşam alanlarına gitmeleri mümkün.

Belki de sürücüleri uyaran ve alternatif güzergâhı gösteren tabelalar koymak gerekiyor.

★★★

Edirnelilerin bir başka yürüyüş yapacağı nokta daha var: Tavuk Ormanı.

Edirne Belediyesi tarafından hazırlanan ‘Kırkpınar Alanı Rekreasyon Projesi’ Trakya Kalkınma Ajansı’ndan finanse edildi.

Tavuk Ormanı’nda 4 bin 900 dönümlük alanda 86 dönümlük bir göl, has bahçe, liman, yüzen havuz, kumsal, 7 kilometre bisiklet ve koşu yolu, kafeler ve restoranlar yapılacaktı.

Dönemin Belediye Başkanı Recep Gürkan, güreşleri izlemeye gelen Lider Kemal Kılıçdaroğlu’na ve kamuoyuna ‘Suların üzerinde yükselen şehir’ olarak tanıttı.

Tarihi Kentler Birliği’nin 2016 Yılı Tarihi ve Kültürel Mirası Koruma Proje ve Uygulamalarını Özendirme Yarışması’nda 83 proje arasında birinci oldu.

Gel gör ki yürüyüş yolları ve ışıklandırmalar yapıldıktan sonra kaderine terk edildi.

O günden bugüne ne yolların bakımı yapıldı ne de devrilen ağaç veya dallar temizlendi.

Nedense belediye başkanları hep Tavuk Ormanı’na ‘umursamaz’ davrandı.

Oysa orada bülbül ve kuş sesleri arasında yürüyüş yapmak ne kadar keyiflidir…

Bir iki küçük rötuşla yolları ıslah etmek, ağaç dallarını temizlemek bu kadar zor olmasa gerek.

Kimin umurunda…

★★★

Malum, Edirne Sarayı ihya ediliyor.

Hazırlanan projeye göre Tavuk Ormanı ve güreşlerin yapıldığı alan Has Bahçe olarak düşünülüyor.

Edirne Belediyesi’nin mülkiyetindeki alanda Milli Saraylar Başkanlığı’nın gözü var.

Sanırım güreş alanı taşınacak.

Kamuoyunda açık açık tartışılmıyor fakat kapı arkasında konuşuluyor.

Edirne Belediye Başkanı Filiz Gencan, ‘Sarayiçini kaybeden başkan’ damgası yemek istemiyor.

Bunun siyasi faturası olacağının farkında.

Nasıl bir orta yol bulunacak, göreceğiz…

 

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP